tiistai 24. lokakuuta 2017

Super smooth tekstisyöppö

Avataan tästä - Öppnas här.... Noita sanoja tuli tavailtua lapsena tuhansia kertoja maitopurkin kyljestä aamupalaa syödessä, ainakin silloin jos ei ollut Aku Ankkaa käden ulottuvilla.

Olin lapsena ja olen yhä edelleen satunnaisten tekstien suurkuluttaja. Luen t-paitojen tekstejä, mainoksia, varoituksia, ilmoituksia, kylttejä, lehtien lööppejä, ihan mitä tahansa. Parasta on, jos teksti löytyy kahdella kielellä. Suomeksi ja ruotsiksi, englanniksi ja espanjaksi. Siitähän voi oppia vaikka parin sanasen verran toista kieltä.

Randomia lukuintoa voi syyttää ehkä myös hauskojen kylttien keräily-/kuvailuharrastuksestani sekä viehtymyksestäni tekstillisiin kasseihin ja t-paitoihin.



Tämä t-paitakokoelmani uusin jäsen on merkkiä Bad Pickle ja tarttui mukaani joitain viikkoja sitten Adams Avenue Street Fair -tapahtumasta. Päätin tehdä t-paidan avulla empiirisen tutkimuksen, kuinka moni työkaverini ja vanhempi oikeasti kiinnittää mitään huomiota siihen, mitä minulla on päällä. Heh, aika moni. T-paitani keräsi päivän aikana hyvin monta (positiivista) kommenttia, hymyä ja naurun pyrskähdystä. Yksi työkavereistani pyysi minua jopa pysymään hetken paikallani, jotta saisi luettua, mitä paidassani sanotaan.

Super smooth olen. Ihan aina. Ja nähtävästi sillä on siis väliä, minkälaisiin vaatteisiin kerään päivittäin lasten käsien mudat, ruuan jämät ja nenien räkävanat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti