maanantai 29. syyskuuta 2014

Tapahtui kesällä

Olen elänyt kesää nyt jotakuinkin yhtäjaksoisesti vuoden ja neljä kuukautta. Sen tuloksena olen menettänyt ne vähätkin ajantajun rippeet, joita minulla joskus oli. Pohdimme tätä lauantaina ystäväni kanssa ja totesimme, että miettiessämme, milloin jokin juttu tapahtui, on vastaus aina kesällä. Tammi, helmi, heinäkuu... Kaikki yhtä mössöä.

Onneksi minulla on tämä blogi! Vaikka paljon jääkin blogikirjoitusten ulkopuolelle, on tämä minulle myös yhdenlainen päiväkirja. Huomasinpas juuri, että tasan vuosi sitten matkasimme parhaillaan USA:n halki kohti uutta kotia. Tekstien lukeminen palautti mieleeni valtavasti ja iloisia hetkiä ja jo hieman unholaan painuneita muistoja. Ja arvatkaapa mitä sitten kävi? Iski hirveä matkakuume ja hinku uudelle road tripille.

Tasan vuosi sitten Chicagossa

Mutta ei auta, pitää varmaankin odottaa ensi kesään. Jos ja kun tämä edellinen joskus loppuu...

Tammikuu kesä Lake Powaylla

Maaliskuun mansikoita

Kaupat ovat pursunneet jo pitkään Halloween -juttuja ja heti Halloweenin päätyttyä hypätäänkin sitten taas holiday -kauteen. Aika kuluu ja seurailee kalenteria, mutta minä en meinaa pysyä perässä. Pakko myöntää: Minun on syksyä ikävä!

2 kommenttia:

  1. Tämän takia mä haluaisin päästä rajan sille puolen. Kanadassa ei ole mahdollisuutta tuohon lämpöön ja sen takia asuminen pois Suomesta ei tunnu jotenkin niin mahtavalta kun sen ehkä kuuluisi tuntua. Tässä kuitenkin uhraa ystävät ja perheen. Tuolla kesän lämmöllä olisi selkeä ero Suomen sääolosuhteisiin. Mutta kyllähän sitä syksyäkin varmasti kaipaa (mutta nämä paikalliset -49 talvikelit tuntuu välillä tosi turhauttavalta.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, tällä hetkellä on syksyä ikävä, mutta talven keskellä ikävöisin taatusti ikuista kesää. Ruoho on aina vihreämpää... Jos tällä hetkellä saisin valita täydellisen ilmaston, valitsisin 9kk kesää, 2kk syksyä ja 1kk kevättä :D.

      Jos muuten päädyt rajan tälle puolelle, suuntaa samantien tarpeeksi etelään. Muuten et pääse pitkiä ja kylmiä talvia pakoon :).

      Poista