Yritin kuvitella sieluni silmin Hello Kitty headquartersin pinkissä neuvotteluhuoneessa pidetyn tuotepalaverin... Pukumies ehdotti viinin lisäämistä tuoteperheeseen. Meniköhän se läpi suoriltaan? Kuuluiko mistään pientä rykimistä tai hörähdystä? Laskeutuiko ehdotuksen jälkeen syvä hiljaisuus? Vai seurasiko esittelyä kentien hitaasti alkanut aploodimyrsky?
USA:ssa alkoholijuomien ostamisen ja nauttimisen ikäraja on 21-vuotta, joten kohderyhmäksi ei voi ainakaan virallisesti nimetä teini-ikäisiä tyttöjä tai college-opiskelijoita, lapsista nyt puhumattakaan. En minä nyt tietenkään niin viaton tai sinisilmäinen ole, että uskoisin pullollisen Hello Kitty -viiniä ajavan teinityttöjä rappiolle (Hello Kitty porttiteoria?). Mutta silti, olenko ainoa jonka mielestä tämä on vähintäänkin outo idea?
Villi veikkaukseni on, että Hello Kitty -viiniä ostavat enimmäkseen kaksi-, kolmikymppiset naiset. Joko vitsillä, nostalgian innoittamana tai söpöilläkseen. Brändäyksen mahtava voima... Onhan se aika mykistävää, vaikken Hello Kittysta pidäkään.
Ehkä kohderyhmänä on Tuksu(t)?
VastaaPoistaNo tietty! Tuksujahan tässä maassa ja osavaltiossa riittää (jos reality-ohjelmiin on uskomista).
PoistaMutta miksi se ei oo pinkki?! Koska meitsi on jämähtäny 10-vuotiaan tasolle kaiken söpön kanssa, niin pakko kyllä myöntää, et tuo pullo vois helposti eksyä mun ostosten joukkoon... Just ton värisenä, pinkkinä se ois jo vähän liikaa mullekkin. Tuli muuten just mieleen, et oon joskus nähny Hello kitty angel/devil viinipulloja myös... Mutta joo, oon samaa mieltä, outo ideahan tää kyllä on!
VastaaPoistaOnpas muuten tosiaan aika hillityn (heh!) näköinen tuo pullo! Ehkä he testailivat tuotetta erilaisilla koeryhmillä ja päätyivät astetta aikuismaisempaan ulkonäköön...
Poista