perjantai 16. lokakuuta 2015

Perjantaiset Miksit

Miksi kaikkiin mielenkiintoisiin työpaikkoihin vaaditaan kokemusta vastaavista töistä? Missä se ihkaensimmäinen kokemus hankitaan?

Miksi kahvi loppuu aina yllättäen?

Miksi elämä tapahtuu sykleissä? Välillä ei tapahdu mitään, toisinaan tapahtuu kertarysäyksellä kaikki?

Miksi kissat nuolevat itseään niin voimallisesti, että koko sänky tärisee?

Miksi lentolippujen hinnat nousevat aina juuri ennen ostopäätöstä?

Miksi yläkerran miehet eivät nuku, vaan kävelevät öisin ympyrää?

Edit:

Miksi kissat hyppivät näppikselle ja julkaisevat luonnokset aivan ennen aikojaan?

Vanha kuva, mutta jotakuin näin tämä meni. Nyt tällä oranssilla möhkäleellä on kuitenkin jo aika paljon enemmän kokoa.

Tämä oli siis ihan kesken eikä ehkä olisi edes koskaan nähnyt päivänvaloa, ellei Possu olisi päättänyt toisin. Mutta olkoon, perjantain kunniaksi muutama elämääkin suurempi kysymys.

7 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Mäkin tahtoisin tietää, mistä se ihka eka kokemus hankitaan! Suhteilla kenties? Mä tein sellasen ratkaisun tänne muuttaessa, että lopetin kuun tavoittelun taivaalta ja aloitin perus admin assarina, johon ei paljon vaatimuksia ollut ja siitä sitten suht nopeaa kerännyt kokemusta ja edennyt uusiin hommiin. Tämä on kai yksi tapa, mutten tiedä auttaako se mua kyllä lähemmäs mun unelmaduunia, joka on ihan eri alaa .. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, nyt voisin lisätälistaan vielä sen, että miksi kissat hyppivät näppäimistölle ja julkaisevat luonnokset ennen aikojaan :). Mutta joo, jonkinlaisia kiertoreittejä pitää kehitellä, kun kaikkea ei saa nyt heti just. Ellei sitten käy mäihä tai ole suhteita.

      Poista
  3. Miksi sataa juuri sinä päivänä, kun sateenvarjo on jäänyt kotiin - tai on laittanut petivaatteet ja kylpypyyhkeet ulos pyykkinaruille kuivumaan?

    Minä en ole vielä keksinyt, mikä olisi se mulle sopiva mielenkiintoinen työ, joten haahoilen muutaman vuoden välein työpaikasta toiseen. Melkein kaikki työt olen opetellut sitten työpaikalla ilman aiempaa kokemusta. En ole tosin koskaan mitään superhaastavaa spesiaalipaikkaa hakenutkaan. Jatkan haahoilua ja sitä oman jutun etsimistä. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo sade on janna juttu... Listalle olisi voinut myos lisata, miksi kaupungissa, jossa sataa harvoin, alkaa yleensa satamaan juuri silloin kun olen juoksulenkin kauimmaisessa pisteessa...?

      Preschool opettajista ja Suomessa lastentarhanopettajista on niin kova pula, etta toita sai aika hyvin ilman kokemustakin. Mutta nyt kun tahtailen spesiaalimpia toita, tuntuu jalan oven valiin saaminen todella vaikealta. Ei kai auta muu kuin lahtea kiertopoluille ja katsoa, minne paadytaan. Ehkapa sielta polun paasta loytyykin ihan uusi tie :).

      Poista
  4. Jeps, kannattaa vaan lähteä vaikka kiertotien kautta. Mäkin teen maisterin tutkinnolla ihan eri töitä kuin mihin aikanaan luulin päätyväni - oon itse asiassa koko ajan tehnyt. Ei kandee suunnitella liian tarkkaan, eihän mikään elämässä mee silleen ihan justiinsa :D
    Ja. Mä. En. Kestä. Kun toi Possu on niin supersöde!
    Kivaa viikonloppua, Annika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan totta! Monesti olen miettinyt, etten oikein edes tiedä, mitä kaikkia mahdollisuuksia tämä tutkinto voisi tarjota. Minulla on selkeä käsitys unelmatyöstäni, mutta varmasti olisi paljon muitakin kivoja töitä. Pitää vaan pitää mieli avoimena ja jaksaa tätä hakuruljanssia.

      Tuossa kuvassa Possu oli vielä ihan vauva, mutta on se söpö vieläkin :). Ja trouble maker. Yhdessä Kisun kanssa double trouble.

      Poista