lauantai 12. lokakuuta 2013

SoCal avocado-ahmatti

Käsite SoCal merkitsee eri ihmisille eri asioita. Minun kaltaiselle avocado-hirmulle socal merkitsee erityisesti herkuttelua sitruksilla ja avocadolla. Tänään tuli "vahingossa" syötyä avocadoa päivän jokaisella aterialla.

Aamu alkoi aamupalalla San Diegon little Italy:n farmers marketilla. Italialaisen aamupalan sijaan valitsin ranskalais-kalifornialaisen hybridin, eli socal crepen (=letun). Crepen välistä löytyi tomaattia, avocadoa, pinaattia ja kananmunaa. Ihana ja täyttävä herkku!


 Lounaan nautimme ennestään tutussa Salad Style-ravintolassa, josta saa ehkä maailman parhaita salaatteja ja lavash-wrappeja. Minun salaatistani löytyi erilaisia salaatteja, ituja, grillattuja kasviksia, lohta, tomaattia ja tietenkin avocadoa. Voisin (ja aion) testata jokaisen listalta löytyvän salaatin.


 Aamupala ja lounas olivat taivaallisia, mutta illalla minua hemmoteltiin ensimmäisellä kotiaterialla piiiiitkään aikaan. Olen varmasti maininnut jo sen tuhat kertaa, että Phill on mieletön kokki, mutta sanotaan nyt kerran vielä: Phill on loistava kokki :)! Tänään hän taikoi lautasillemme tuoreista kasviksista (ja avocadosta) salaatin, jonka jälkeen ruokailoittelu jatkui sitrus-chilikanalla ja valkoisella paputahnalla. Oma sohva, oma mies ja ravintolaluokan illallinen. Tämä tyttö on tällä hetkellä hyvin, hyvin onnellinen.



2 kommenttia:

  1. Tuo täytetty avokadolla ja kananmunalla täytetty creppi kuulostaa ihanalta! Nam! Täällä on tullut creppejä täyteltyä vain niillä perinteisillä jauheliha-riisi ja sieni-riisi sekoituksilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen creppifani! Ehkä paras ikinä oli St.Lousista löytynyt Rooster-ravintola, jonka pulled pork, brie, apple (+kaneliomena kastike) creppiä on vaikea päihittää. Täydellinen makean ja suolaisen yhdistelmä!

      Poista